Wpisy

• poniedziałek, 24 września 2018
    • Troszkę o minionych miesiącach cz.II

Gotzenalm, na zawsze pozostanie niezapomniany. Jednak nasze ubiegłoroczne wakacje nie skończyły się na jednej przejażdżce. Dziś opowiem Wam o równie fajnym miejscu, która nazywa się Ewige Wand, Bad Goisern w Górnej Austrii

Startpunkt: Bad Goisern, 500 m.„Wieczna ściana” (Ewige Wand) w północnej części doliny Goisern jest nie do przeoczenia. W ścianie utworzono oryginalną drogę: administracja leśna zleciła usunięcie części skał i tak w pionowej ścianie powstał poziomy skalny chodnik. Jest to otwarta na jedną stronę galeria, zaopatrzona w solidne bariery i przechodząca przez dwa tunele.

Panoramiczny widok z galerii skalnej przebiega przez jezioro Hallstätter See na Dachstein.

Następnie wspina się dalej przez Blaschekwarte na szczyt krzyża Predigstuhl, który przeraża gwałtownie zwisającą ścianą. Do „Wiecznej ściany” (Ewige Wand) kierujemy się od centrum Bad Goiserer na ulicę: Marktstrasse w kierunku Bad Ischl, główną drogą, następnie w kierunku Poserna. Dalej za oznaczeniem drogi nr 12 ("Goiserer Höhenweg") wspinamy się w górę stromym asfaltowym szlakiem, a następnie drogą utwardzoną przez las: po prawej stronie krótkie odbicie do rustykalnej chaty Rathluck'n, w lewo natomiast do skał i drogi w Wiecznej ścianie, gdzie przechodzimy przez dwa tunele. Widok na via ferrata między tunelami, która przechodzi przez środek gładkiej ściany skalnej, jest spektakularny – wchodzenie na ferratę bez odpowiedniego sprzętu i właściwego przygotowania zagraża życiu! Dalej do Predigstuhl: tam, gdzie dochodzi się do zalesionej górnej krawędzi galerii Ewige Wand, odbijamy ostro w prawo i wspinamy się wąską drogą nr 245 powyżej spadających skał, za pawilonem widokowym i na górnym końcu via ferrata.Po krótkim zejściu (sznur) docieramy do rozwidlenia ścieżki rowerowej: kierujemy się w górę i dochodzimy na szczyt Predigstuhl. Na następnym rozwidleniu w prawo i przez wilgotne stopnie skalne (krótkie drabiny i liny) docieramy do krzyża na odsłoniętym szczycie.Zejście: Wracamy do rozejścia ścieżek, tam w prawo i przez drewnianą kładkę nad szczeliną. Stromymi serpentynami przez skalisty wschodni stok w dół dalej w prawo na leśną drogę do karczmy Predigstuhl. Za chatą schodzimy w dół do odbicia drogi utwardzonej nr 12, na którą skręcamy w lewo. "weiten Kehren nach Bad Goisern hinunter. Niestety nie zrobiliśmy całości szlaku, ale to nie oznacza wcale, że nie można tego nadrobić. Na dzisiaj to tyle pozdrawiam i zapraszam ponownie.